ZAGREB - Nesrazmjerni ekonomski odnosi između Srbije i Hrvatske sve više privlače pozornost srpskih medija i stručne javnosti, osobito nakon što su iz Hrvatske stigli "signali" kako je srpski kapital napoželjan u Hrvatskoj.
U beogradskim medijima navedeno je više primjera kojima se nastoji pokazati kako je tržište Hrvatske zatvoreno za srpski kapital i robu navodeći, među ostalim, odluku o zabrani dogovorenog uvoza umjetnog gnojiva iz pančevačke Azotare, dok su domaće vlasti odobrile 100.000 tona uvoza tog istog proizvoda iz Hrvatske.
Za ukupno 14 tvrtki koje su prodane u procesu privatizacije hrvatske kompanije ili pojedinci platili su oko 20 milijuna eura, dok je investicijskim programima i greenfield ulaganjima ušlo više od 365 milijuna eura.
Među poslovnim ljudima koji uporno nastoje doći u Hrvatsku spada Željko Mitrović, vlasnik TV Pink. Njegove su ambicije da stvori regionalnu TV postaju, tzv. balkanskog CNN-a. Pored toga Mitrović ulaže kapital u marine na Jadranu, koje obilazi svojom jahtom. Osim Mitrovića i Miroslav Mišković, vlasnik kompanije Delta, kani ući u Hrvatsku otvaranjem lanca kafića u suradnji s kompanijom Costa Coffee.
Taj posao povjeren je Goranu Kariću, sinu Bogoljuba Karića. Delta planira u taj posao u Hrvatskoj uložiti četiri milijuna eura u sljedećih pet godina. U Beogradu je već otvoren prvi od stotinu takvih kafića, koliko je najavljeno da će ih biti diljem zemlje. Kafići trebaju poslužiti Miškoviću da osim Hrvatske uđe na tržište Slovenije, BiH, Crne Gore, Makedoije i Albanije.
(poslovni.hr)