Već 2005. godine našu je zemlju posjetilo 35.000 japanskih turista. Broj posjetitelja iz te zemlje lani je porastao na 65.000, pri čemu su Japanci u Hrvatskoj ostvarili čak 100.000 noćenja.
Otvaranje ureda Hrvatske turističke zajednice u Tokyu kao i sve veći broj japanskih turista u Hrvatskoj jasan su pokazatelj da se Hrvatska mora okretati novim, dosad ne tradicionalnim turističkim tržištima. Tomu je pridonijela i prošlog tjedna održana tematska sjednica u organizaciji Sektora za turizam Hrvatske gospodarske komore kojoj je tema bila »Turizam - što očekuju japanski gosti?«.
Kako je istaknuo ataše japanskog veleposlanstva u Hrvatskoj Atsushi Saito, Hrvatska ima znatan potencijal za turističko poslovanje s Japanom, a cilj je predavanja bio upoznati hrvatske tvrtke sa zahtjevima japanskog turističkog posjetitelja.
»Novom trendu promicanja Hrvatske kao turistički zanimljive destinacije u Japanu pripomogao je i čarterski projekt 2007. kojim su ostvarena tri izravna leta na relaciji Tokyo-Zagreb te jedan na relaciji Tokyo-Dubrovnik. Tako je Hrvatsku 2005. godine posjetilo samo 35.000 japanskih turista, a 2006. već 65.000 i pritom su ostvarili 100.000 noćenja«, naglašava Saito.
Do prošle godine japanskim su turistima informacije o našoj zemlji bile dostupne putem jednog jedinog poglavlja unutar turističkog vodiča cijele središnje Europe, a ove su godine objavljene četiri nove publikacije samo o Hrvatskoj. Otvoren je i ured HTZ-a u Tokyu, a promidžba je sve bolja. No, uz jačanje predstavljanja naše zemlje potencijalnim turistima, Japanci upozoravaju i na nužnost upoznavanja »druge strane«, odnosno običaja ovih specifičnih gostiju.
Japanski turisti odabiru putovanja koja u prosjeku traju tjedan dana, a odsjedaju u hotelima. Obroke u pravilu jedu u lokalnim restoranima te imaju razvijenu kulturu kupovanja suvenira u suvenirnicama za obitelj, prijatelje i kolege. Posjećuju što više destinacija u kratkom vremenu, a putuju cijele godine. Japanski turisti, ponajprije stariji, u hotelima noće u odvojenim krevetima.
Kultura kupanja u kadama je raširena, pa je nužno u smještaju ponuditi kadu. Japanski turisti navikli su na kulturu izrazite uslužnosti, što očekuju i kada putuju, te su osjetljivi na naručenu uslugu. Očekuju isključivo istu vrstu i razinu usluge koju su naručili. Japanska turistička skupina preferira zajedništvo tijekom putovanja. Očekuju profesionalizam i pridaju pozornost detaljima.
»Hotele, odnosno druge proizvode treba promovirati terminima koji će impresionirati japanske goste poput naziva 'hotel of the Orient Express' za hotel 'Regent', odnosno 'Esplanadu'. Japancima odgovara hrvatsko gostoprimstvo, pa se treba ponašati prirodno. Za doručak treba ponuditi kuhanu rižu i jela od ribe te po mogućnosti nuditi različite morske specijalitete. Ne smije se miješati Japance s Kinezima, Tajvancima i Korejcima i obratno. Poželjno je povećati broj toaleta te ugraditi niže WC-školjke«, istaknuo je nekoliko praktičnih savjeta Saito. Neki od uočenih trendova su daljnji porast turista, traženje putovanja izvan sezone, deflacijski pritisak te nedostatak osoblja koje zna oba jezika, japanski i hrvatski, u Hrvatskoj.